haroldincanada.reismee.nl

Vakantie

Maandag 28 Juli - Zaterdag 2 Augustes zijn we naar Vancouver Island geweest eerst 2 dagen naar Victoria en daarna 3 dagen naar Campbell River, Oyster Bay om precies te zijn.

Victoria:

We vertrokken die maandag rond 7 uur, het was ongeveer 1.5 uur rijden voordat we bij de ferrie waren. De ferrie duurde ongeveer een uur. Toen we aankwamen moesten we nog 20 minuten rijden voordat we bij het hotel waren, ideaal hotel 5 minuten bij de stad vandaan. Je kon gratis fietsen huren, we waren er ongeveer om 1 uur toen de fietsen gehuurd en richting de stad gefietsd, je fietst midden op de weg fietspaden kennen ze er niet. Victoria is de hoofdstad van Vancouver Island een prachtige stad, het Parlements gebouw staat hier ook daar hebben we een rondleiding in gemaakt ( zie foto's )

Oyster Bay:

Vanaf Victoria gingen we woensdag ochtend richting Oyster Bay, dat was ongeveer 3 uur rijden. We hadden daar een huisje gehuurd vlak bij de Oceaan. We gingen ongeveer 10 uur weg in Victoria, we moesten eerst door Nanaimo dat ligt ongeveer 2 uur verder, we hoorde dat daar een mooie kart baan zat we zijn toen wezen karten prachtige baan was net 3 maanden geopend. We hadden 2 x 7 minuten karten, karten gaat me hier goed af de 1e heat werd ik 2e van de 9 en de 2e heat 1e van de 5. We zijn daarna doorgereden naar Oyster Bay het was ongeveer nog een uur rijden voordat we daar waren. Een prachtige huisje vanaf het huisje keek je zo over de grote oceaan. Het water is daar echt mega koud, het schijnt rond de 10 graden te zijn. Maar ik wou het toch proberen dus Jos en ik zijn er s'avonds in geweest voor een minuut of 10 :) Die volgende dag zijn we wezen Whale Watchen. Dan ga je met een bootje de oceaan op en dan ga je naar de plaatsen toe waar Walvisen, Orka's en Dolfijnen zwemmen. Echt prachtig om te doen. Ze zwemmen een paar meter van de boot vandaan best moeilijk om foto's te maken maar het is soms toch gelukt.

Deze week heb ik ook nog vakantie, donderdag gaan we naar de United States en vrijdag gaan Kasper en ik naar Vancouver. Eerst ga ik naar Surrey rijden dat is ongeveer 30 km hier vandaan en vanaf daar pakken we de skytrain naar Vancouver.

Aart

Harold dit is wel genieten hé, doe je goed man.

Riny & Marloes en Marylise

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Nu weer hard aan het werk!

Liefs van ons